hestmupp

Alla inlägg under november 2011

Av Moa Mattsson - 18 november 2011 21:22

Hej bloggen!!

f'låt för dålig uppdatering, lovar att bli bättre!! orsaken till dålig uppdatering är att det varit för mycket med skola, hästar, stall och kompisar..!!;o

jag lovar att skärpa mej!!<3

idag efter skolan gick jag till stallet o mockade, gjorde mat och gick på 40 minuters promenad med Wilma!<3

sen släppte jag henne i hagen o gick till farmor o farfar för att äta soppa!! :'D MUMS!<3

sen vid 4-tiden kom pappa och hämtade mej, vi åkte hem, vid 5 tiden åt vi TACOS!!!!! :D <3333333333

efter tacosen åkte jag, pappa o Zakarias till simhallen, va där me Alexandra! :D vi hade skit-kul!:DDD<3333

nu snöar det, skitmkt snö nu ju!! :)<33

hoppas den ligger kvar i morgon, det e för mörkt för o ta kort nu O.o <33 om snön e kvar i morgon så kmr nog lite bilder upp!!<33

nu ska jag gå o ha FREDAGSMYS me familjen, i morgon blir det Jonte!! :D<33


// Moa<3  

Av Moa Mattsson - 10 november 2011 15:58

aa, som rubriken säger, tänk bara att få kunna racergaloppera genom skit tjock pudersnö en solig vinterdag o bara känna friheten på sin lilla häst! :') <33

något som både jag Och Wilma Älskar!! visst ere kul me ett suveränt dressyrpass på ridplanen, men ute i skogen o så är ändå roligast! :) Wilma har fått vila typ Hela den här veckan, men i morgon så skaja rida! :D då ska jag nog rida ut i skogen, kanske till Risselås?! :D


Wilmas träningsschema den kommande veckan, (även fasst jag suger på o hålla mej enligt det, ska iaf försöka) :


Måndag: Dressyr på lägdan


Tisdag: uteritt


Onsdag: dressyr på planen


Torsdag: barbacka uteritt


Fredag: dressyr på planen


Lördag: markarbete på planen


Söndag: vila ELLER uteritt

:)

ciao! /Moa  

Av Moa Mattsson - 10 november 2011 09:07

Nicholai , som var med i ponnyakuten säsong 2, ni har ju hört hur mkt hanses häst kostade för den lilla tjejen, 300.000:- !! aja, han säger typ: "saknar Bilbo, vill att det ska vara som förut, då jag hade en ponny att rida varje dag" ungefär, ;)

hon som köpt han är superduktig och 12 år gammal! hon kommer nog passa bra ihop med Bilbo! :) Bilbo var med i ponnyakuten eftersom han var rädd för människor, precis som jacob och destiny i säsong 1 !

Juliette som också var med i ponnyakuten , hon har tyvärr avlivat sin dressyrponny Pedro! tror de va nå gaffelbandsskada, synd , sån fin ponny lixom, dom hade kunnat gått LÅÅÅÅNGT, Julia med ponnyn Jamba tävlar numera i hoppning lite grann och det går bra för dom! :)

Jossan med ponnyn Hugo kan numera tävla ujtan problem eftersom dom får in hugo i transporten! Hugo var med i ponnyakuten för han var transporträdd!

Isabelle med Gymkhanaponnyn Pongo var med i ponnyakuten för Pongo var rädd för tävlingsredskaoen i gymkhana! för isabelles del så vet jag inte riktigt hur det gick efter lägret, dåhon säger på typ sista avsnittet att han fortfarande är rädd typ, medn om man kollar på YT så går det ju super för dom! :)

det var lite ponnyakuten skvaller, ciaoo!! /Moa

Av Moa Mattsson - 10 november 2011 08:21

aa, som rubriken säger, har egentligen ingenting o skriva om men jag skriver bara för o hålla bloggen i trim! ;D

sjuk idag mä, O.o    faan va jag saknar ridningen nu...!!!

jag vill att det ska vara som det alltid brukar vara,, jag åker till skolan vod 8, dör igenom skolan, kl. 2 eller 3 Skyndar jag till stallet, mockar, gör mat, RIDER!!!! :D så, vill jag att de ska va... men, NU ÄR JAG SJUK??!!??!

oh herre , hu skaja klara mej? aja, ni ska inte Bara få läsa om mina tråkigheter, nu blire lite SKVALLER!!! :D

Ingrid i bloggen "dressyrmupparna" , hennes häst Claudia, har ett rejält svullet höger framben! Ingrid, som varit tvungen att rida barbacka typ enormt länge nu eftersom hon inte har någon sadel säger ungefär att " turen verkar aldrig vara på min och Claudias sida" hm, synd för en sån fin häst OCH duktig ryttare!  Ingrid saknar verkligen dressyrbanorna och hoppas på en sadel omgående!! läs mer på bloggen www.dressyrmupparna.blogg.se ! :D


Ciao// Moaa     p.s , ja bjur på en bild, jag troja va typ 8 där, ponnyn var mi shettis flickery som fick fång och dog 2008 x(


  älskade, saknade Flickery <33 :')

Av Moa Mattsson - 9 november 2011 21:18

jag kan inte förstå att jag har denna underbara häst, du är en på miljonen!
tänk att jusst JAG fick dej!

helt otänkbart alltså!! ditt liv var inte lätt innan, du gick på travet, sprang inte in nå mkt pengar, blev avställd, såld till ett jävla ashuvud, fick bli stående där i 2 år typ,!! sen, en ENORMT blåsig vinterdag, jag var kanske 5 år, åkte , jag, mamma, pappa o zacke för o kolla på en valack, men när mamma fick syn på dig blev det så att valacken fick bli kvar o du blev våran nya häst!

nu för typ 1 år sedan , när mamma skaffade hem monen, blev du min, älskade, söta, WILMA! <3333


  älskar dig!!<3333

Av Moa Mattsson - 9 november 2011 19:17

Hej kära Älsklingar!

nu sitter jag här o har SJUKT ont i huvet , 37.9 i feber o astma, kul ?! naae, ;/

Wilma har fått vila denna vecka o mamma har skött stallet, ja pallar inte o åka te stallet! O.o

jag vill förrästen tipsa om en bra blogg!; www.stallkompisaar.blogg.se !! det är snälla Johannas blogg! det är Johanna som hjälper mej med headern som snart kmr upp här på bloggen! :)

nu är klockan runt 19.20 o ja e dö-trött!! fasst de kanske inte e så konstigt när man sovit c.a 5 timmar på TVÅ DYGN!!!!

jag saknar faktist skolan liiiiite, men bara för att älskade JULIA, PINGU, KICKI & JONTE finns där! <3

jonte, jag älskar dej! <3 Jonathan Nilsson <3 Moa Mattsson, o så skade va! <33

:') jag e sååå glad över att ha dej! :'D <333

ingen bild tyvärr, men de går nog å fixa! :D jag pratade nyss me han, om ja e frisk på Söndag så ska vi kanske träffas! :D <33333

från en sak till en annan,

visste ni att Nicholai , som var med i ponyakuten säsong 2, har sålt sin ponny Bilbo för 300.000:- !!!! kolla på hans blogg mä!!

www.nicholaihollesen.blogg.se , troja den hette :p

om jag bara haft pengarna, hade jag köpt den underbara ponnyn!;D <333


aja, hejdå! / Moa

Av Moa Mattsson - 9 november 2011 15:08

Hej !

nu ere så att en lixom snyggare header är på G! :) Johanna Hedqvist har gjort en till mig o den kmr upp på bloggen inom kort!:)

jag kmr skriva lite om mej sj. lite senare ikv kanske!:)


CIAO/moa  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards