hestmupp

Alla inlägg under december 2011

Av Moa Mattsson - 28 december 2011 16:44

1. jag saknar SugarMoon och Flickery och Sofus 24/7!!!!

2. jag heter Åslög i mellannamn, sjukt va?!!

3. typ alla mina vänner är mina bästisar!

4. jag drömmer om att flytta till Montana och föda upp Quartrar!

5. jag drömmer oxå om att en dag vara med på en dressyrtävling med Wilma!

6. jag älskar en häst, en speciell häst, nämligen Windy som jag var och provred i lördags..!

7. min häst e' 23 år..

8. i mitt garage har jag 6 sadlar och 5 träns!!!

9. jag ÄLSKAR att handla hästsaker!

10. jag rider i repgrimma och grimskaft på min häst!


inte så mkt om jusst MIG, men ändå! :)

sen undrar jag, vad vill ni att jag ska skriva om? en bildbomb på alla mina o wilmas 8 år tillsammans? eller kanske en bildbomb på sofus eller Måne? ni bestämmer själv! ;)

pözz, hare gött// Moa <3

love


Av Moa Mattsson - 27 december 2011 20:17

som rubriken säger, asjävlafettniceastdagidag!!!<333  vaknade vid 9, stack på stan me mamma, handlade liite onödiga o nödiga grejjor, bla; ett typ leopard mönstrat i lila, 1 grå munkjacka, 1 adidaströja, 1 teamsportia byxa!! <33 o förästen, nyss vare jul jue, fick världens bästa jävla saker asso!!<333 :') ja har vääärldens bästa familj! i morgon kmr världens bästa bror, TED !!<33 längtar i morn ja! <33

o sen, ja har fan inte ridigt sen i... lördags!!!!!!!!!!! jävla dagmar-stormen,! hur jävla länge skare storma egentligen??!! -.-' stormen har förstörd typ heela lovet.! serri, kolla i tidningar o så, typ mer än halva strömsund är utan el.! stormjävel..

I MORGON SKA JA GEMEFAAN PÅ O RIDA, OAVSETT VÄDER!!! KÄMPA FÖR HELVETE MOA!  såja, känns lite bättre nu ;')

idah fick vi nya soffor+ fåtölj+pall.! chill asso!

fyheelveete va fett niceigast denna dag har varet, först stan me my mother, sen stallet (i blåsten -.-') o sen, väärldens bästa middag med mamma, pappa, brorsa, : KEBABRULLE!!!!! <33 ooh, lave it!

^^

sen haja lovat mej själv oh va mä Viktoria, Emilia oh nå annan roli person, så mamma får nog jobba lite i stallet för mig!;)

å på nyår åker stallägarn till jävla fuckingborga o blir borta där i typ hela nyår, hoppas dom får kul :D men d. enda som e förjävlit me de e: TIDIGA MORNAR!! i nyår hoppas ja fan att stormen kan blåsa på som tusan så hästarna kan stå inne ett tag in på dan så ja får sovmorgon! nu skaja gå o göra smothie, hejdåå!

.

Av Moa Mattsson - 17 december 2011 14:25

Hejsan! nu kom jag typ precis från stallet..! :) jag o Viktoria red Wilma, och det gick JÄTTEBRA!!   

alltså, egentligen har ja ingenting att skriva om,! vad vill NI läsa om?

Moa

Av Moa Mattsson - 17 december 2011 08:42

hej och godmorgon! :) inatt sov vi bra , :)

idag så blir det som sagt stallet för min del, :) Sara Kanske ska te nå Anna .! :P

ja ska mocka, och rida.! :)

i morgon ska ja som sagt kanske te stan och kolla på en häst, om ja inte gör de ska ja på westernträning med Wilma.!

sen kanske det blir Viktoria!

förästen , sara :   Goffaaahhh, (de är en asfet katt)

jusstä, Nikita vet ja inte om hon kmr faktist,! vi får se!;)

  

ciaodiao// Moa

Av Moa Mattsson - 16 december 2011 20:02

nu har Nikita åkt hem o Sara e kvar här!      nu e klockan ungefär 20.03 o vi var typ nyss ute å hade "lucia" haha x'D <33

vi är typ inge trött alls så vi e nog uppe ett par timmar till!     i morgon så lovar jag att vi kommer vakna typ 7 ! lol xD ja ska till stallet som vanlit o vi får nog se om Sara-Para följ mä! men dätrojja!?    aa o sen så, Sara har typ överrumplat min dubbelsäng så jah sover på golvet?! haha, :'p ja undrar om Sara ska stå ut med att ja duschar?! haha, får hon göra;)

i morgon efter att ja ridit o så så ska vi kanske va me Nikita igen! :D men på SÖNDAG, DÅ SMÄLLER DET!!! antingen så skaja provrida en häst, eller träna för Björn.! :)

jag, nikita o sara hade lite "kul" förut idag, vi låg på min baksida i snön o hade tänt ett värmeljus! :P sen låg vi där i typ 1 kvart! oh blöt blev man!

bloggar kanske lite senare eller i morgon! :)

mvh//Moaa <3

Av Moa Mattsson - 16 december 2011 16:16

Hej! :)

idag på skolan så gick typ Allt typ skit, ! prov i nå politikskit o ja hade 3 rätt av typ 15! sen på Engelskan så hade jag typ 4 rätt av typ 13, och det betyder: SKIT!!

sen efter skolan, gick jag me Sara o Nikita till stallet! :) vi mockade o gjorde mat, o gosade lite med wilma i hagen:)inatt har ja en liten apunge här! ;D (Nikita åker hem typ inatt) , alltså bara EN! ;) nu må vi gå! . //MOa <3

Av Moa Mattsson - 15 december 2011 17:00

Äntligen Torsdag!! oh me de menar jag, snart HELG!! <33    aja, idag på skolan så gled man väl med, hade hemkunskap sista timmen, bakade tekakor! sen så skulle ja GÅ till stallet (2 km) men efter typ 10 minuter så möter jag vääärldens bästa GABRIELLA som jag får skjuts av!! (tack Bella) !! <33 när ja komme fram te stallet så mockade jag, gjorde kraftfoder, gjorde hö o så, typ, :) sen gav ja hästarna middag ute o myste lite med Wilma i hagen,! :') nästa veckas träningspass ser ut såhär:

Måndag- Lägdan, trav, galopp!

Tisdag- (om det inte är halt) - uteritt!

Onsdag- lägdan!

Torsdag- (om det inte är halt) - lägdan eller vila

Fredag- (om det inte är halt) - dressyr på ridbanan

Lördag- lägdan

Söndag- lägdan//Vila !

brukar inte funka att följa dom schemana , men ska försöka!!;))

sen så har ja ju blive förfrågad om att rida en c-ponny 2 ggr i veckan,!;D   aja, på SÖNDA, då jävlar! då nämligen så ska jag o mamma åka till Östersund för att provrida en pålle!!! :D ni får inte veta nu, men när ja ride den ska ni få veta  vad den heter , osv.!! :) osså så på lördag har SugarMoon varit död i typ 1 månad, :'( <33 // Moa

Av Moa Mattsson - 15 december 2011 17:00

Äntligen Torsdag!! oh me de menar jag, snart HELG!! <33    aja, idag på skolan så gled man väl med, hade hemkunskap sista timmen, bakade tekakor! sen så skulle ja GÅ till stallet (2 km) men efter typ 10 minuter så möter jag vääärldens bästa GABRIELLA som jag får skjuts av!! (tack Bella) !! <33 när ja komme fram te stallet så mockade jag, gjorde kraftfoder, gjorde hö o så, typ, :) sen gav ja hästarna middag ute o myste lite med Wilma i hagen,! :') nästa veckas träningspass ser ut såhär:

Måndag- Lägdan, trav, galopp!

Tisdag- (om det inte är halt) - uteritt!

Onsdag- lägdan!

Torsdag- (om det inte är halt) - lägdan eller vila

Fredag- (om det inte är halt) - dressyr på ridbanan

Lördag- lägdan

Söndag- lägdan//Vila !

brukar inte funka att följa dom schemana , men ska försöka!!;))

sen så har ja ju blive förfrågad om att rida en c-ponny 2 ggr i veckan,!;D   aja, på SÖNDA, då jävlar! då nämligen så ska jag o mamma åka till Östersund för att provrida en pålle!!! :D ni får inte veta nu, men när ja ride den ska ni få veta  vad den heter , osv.!! :) osså så på lördag har SugarMoon varit död i typ 1 månad, :'( <33 // Moa

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards