hestmupp

Alla inlägg under februari 2012

Av Moa Mattsson - 26 februari 2012 07:51

HejHej Bloggen! ja e uppe me tuppen fastän ja å Jeff satt uppe till 00.0 igår kväll och kollade på hoppning, dressyr, melodifestivalen, beck ;) idag ska jag nog rida (om det int' e för halt) (y) de e de sämsta me å bo här i Jämtland, de e så jääääkla mkt snö! :o bakom stallet har vi så mkt snö så om ja går där så har ja snö till midjan! jag är 159 cm!!

guash!

OM det är för halt/för mke snö, då ska ja bara pyssla om henne eller gå en sväng med bästa Wilmii! vi måste ju få upp kondisen inför tävlingssäsongen!! :)

hoppas all snöpulsande har givit resultat! jag brukar ju träna intervaller också! snäällaa, ge mig tips om hur man tränar konditionen på hästen!!?

JAG BEHÖÖÖÖVER DEEEEET!!!

haha, lite hypert inlägg dehäär, men ja e piiiigg! jajusted, ja åker inte till Jeff idag :'( <3

han åkte nyss hem oxå, grrr >:(

haha, :P ja, sånt är livet, sååånt är livet, så mke falskhet, bo're här, de man förloorar , viiiinner en annan, så håll i vännen, som du har käääär! sånt är livet, sååånt är livet.. nananana...

HaHa! ;)

 bjur på 'n gamm-bild, BIIIILDBRIIIST!!

  men den e så söt! :')            

Puuuss :* // MOA

:')

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 17:57

Heey bloggen! nu har vi käkat och varit och tagit in Pysen och Sammie! sen har jag en annan rolig nyhet! vi hämtade Jeff på vägen hem, så nu sitter vi här och myser, <3 puss påre Jeffson!<3 och ja, Jeff är 14, snart 15, än sen? jag får väl gilla folk om jag vill?? bara för att inte endel har någon att vända sig till! jag har Jeff och Wilma! fick en kommentar om att jag borde lägga ut en bild på Jeff, svaret på det är KANSKE! ;) vill även säga att Jeff har typ väärldens sötaste garv, :'3 laave joo! i morron ska jag pussa enormt mkt på Wilmii, ( och en annan? ;) ) haha! :P nerå. ;P pöözz påer!

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 16:14

  Jeff

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 16:09

fick ett jäätesött sms av Jeff! :') <3 okej , ja vet att ja inte nämt någe om Jeff här, han e en snubbe,okej? han e blond, okej? ja e 13, han e 14, kej? HAN ÄR SÖT!! - okej?  puuss påer, å puuss på Jeff, å puuss på mina hästar, å hund, :)

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 16:07

yääpp yääpp, Jeff kommer!!!!! :D :D fast han kmr vi 20-21.00, så de blir hoppning o mys framför teven med honom! ääälskar dig Jeff!<33 woopwoop

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 16:03

yayemään, som rubriken säger! först middag, KÅLPUDDING!! <3 <3 <3 <3 (är godare än de låter) , sen åka ut till Öhn för att ta in mammas kompis hästar! ett varmblod vid namn Black as Velvet "Sammie" och en minishettis vid namn Pysen! <3 sen, 21.00 ere hoppning på teve!! <3 <3 de räddade typ min dag :P

sen i morn drar jag till <3Jeff<3, woopwoop, ;)

Av Moa Mattsson - 25 februari 2012 15:49

förlåt för min renttsagt usla bloggning! jag erkänner, ja suger på att blogga!  ajaa, ;) , idag var det så jä*** svinhalt,så ja red bara runt lite på går'n :) sen stog ja o putsade på Wilma i typ 1 timme, :) släppte henne i hagen, gav dom mat, gick in, tog ut hunden , sen har ja vare ute med hunden i 2 timmar! :D

lördag idag, alltså söndag i morgon?!

sen har ja ju skrivit förut att jag ska berätta lite om min medryttarponniiie Cirutti! här kmr de:

Namn: Cirutti.

Ras: Welsh

Ålder: ?

Färg: gråskimmel

utseende: söt som saaaataan!

jag red Cirutti första ggn för ca 9 månader sen, jag kom dit för att rida deras shettis Rosalita, men fastnade för den lilla vita b - c-ponnyn i hagen! hans namn var -CIRUTTI- , Cirutti, ja, han var söt som socker! vit, små runda hovar, kan vara lite nervös ibland, kan bocka , men han är ändå bästa ponnyn som går på denna jord! Cirutti, även om jag kommer bli för stor för dig, så kommer jag ändå att komma varje Onsdag för att ta hand om dig! du har många bra hästvänner; Flicka, Rosalita, Lollo, Anastazia, och hingsten Triton! -Cirutti, söt som sockervadd! nu är jag hos Cirutti så ofta jag kan, och det brukar bli på onsdagar! och jag kommer aldrig släppa ut honom ur mitt hjärta! Cirutti, den lilla ponnyn med det stora hjärtat! , en ponny värd att älska!

så, det var lite om Cirutti! xoxo//Moaa

Av Moa Mattsson - 18 februari 2012 08:13

varmblod/fjording

western/gymkhana (det beror på , men ah)

russ/islänning

snö/is

blommor/gräs

nicholai hollesen/nellie berntsson

dressyrmupparna/nellie berntsson

skype/facebook

pannkaka/tacos

 

 det var första delen! andra kmr nån gång sen idag! håll koll;) puuss

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards