hestmupp

Alla inlägg under augusti 2012

Av Moa Mattsson - 26 augusti 2012 16:14

har köpt lite nya saker! :D hade tänkt skriva lite om dem nu, osså kommer det bilder i morgon eller på tisdag!:)

* 2 foderhinkar, en blå o en grön! perfekt till kraftfodret i vinter! 10:-/styck

* hästgodis 1 kg! smak: äpple. 30:-

* 1 tröja på Lindex, randig, vit/svart ! 129:-

* 1 till tröja på lindex, amerikanska flaggan på magen! 159:-

* 1 skrivblock! amerikanska flaggan på fram/baksida! 20:-

* 1 paket stiftpennor! olika färger! 10:-

* 1 godisburk från dollarstore! 30:-

* 1 liten flaska marsvinsvitaminer! (vet ej priset dock)

aa, tror det var allt! :)

bloggar mer ikväll! då kommer det bla. ett smashing inlägg! ;) som sagt osså:då  kommer bilderna på allt jag köpt i morrn eller på tisdag!

kram häääjj<333


Av Moa Mattsson - 21 augusti 2012 08:15

hejsan! klan ju börja med o berätta om GÅRDAGEN, red både wilma och ester!:)

red dressyr med wilma, guuuuuuud vad bra det gick!!:D:D:D:D <3<3<3<3<3<3alla gångarter gick hon på tygeln osv i ! :D min lilla tjejj<33

ester red jag markarbete med, även där alla gångarter, hon blev dock liteee stark ibland, men det gick bra! :)

idag får dock båda hästarna vila, det SPÖREGNAR ute :(

amen jag bloggar mera seeeennnnn!!<33

pushejjj  

Av Moa Mattsson - 12 augusti 2012 16:12

Tjosan! :D

red dressyr på ridplanen idag! :D :D Ludde var där o, vi red med varandra, vi har hästarna i samma stall nu på sommaren, helskön kille det där :)

blev mkt prat, både på vägen till ridplanen (tar 5 min o skritta dit) och påväg tbx till stallet igen!:)  red ju som sagt dressyr på Wilma!<3 hon var huuuur underbar som helst!<333

tränade mkt galopp o mkt på volterna i trav o skritt :) min fina tjej!<3

Ester fick en promenad på typ 10 minuter!, i morgon ska jag rida Wilma ( ska nog ut i skogen) i mycket skritt o Ester ska jag hoppa!

amen vi hörs sen!

hejdåååe<3

Av Moa Mattsson - 11 augusti 2012 20:34

"videoklippet är för stort" kmr de bara upp när jag ska ladda upp videon åt er, står ni ut utan, bara tills i morgon?<333

puusss


Av Moa Mattsson - 11 augusti 2012 20:26

försöker lägga upp et videoinlägg här på bloggen, får sen hur det går! hörs puss heeejj<33


Av Moa Mattsson - 11 augusti 2012 20:12

Hej halloj!:)

typ nyss kommit hem, eller nyss o nyss, för 1 timme sedan iaf :)

var i stallet! idag fick Wilma vila för jag red ganska hårt igår o i förrgår:) i morgon ska jag rida dressyr på henne:)<33

Ester red jag på uteritt med! :) ända upp på bygda, typ förbi ridskolan, o på typ världens stenigaste/backigaste/mysigaste stig! :P <33 det var SJUKT mycket sten där!! även mkt trärötter var det! tur man satt på en nordis som dessutom är van vid sån terräng! haha :P aja, det gick jättebra!:) Ester var lugn o trygg även fast det var första ggn hon var där! :D

dock så tyckte jag lite synd om henne ett tag.. :P,skulle ner för en backe som var JÄTTE BRANT O STENIG, då hoppade jag av o släppte henne, så fick hon gå efter mig o känna själv var det gick bäst att gå!:)  duktiga flickan! :) blir nog fler ritter till bygda osv! dock INTE i den steniga o branta backen jag var i! :P men vi kom ner hela, båda 2, Ester hade inte en skråma på sig, tur de! :P

hela ritten gick KANON o Ester var jätteduktig!:)  det var bra träning för henne det här, mycket klättring o mycket lyfta på hovarna på de steniga o trärotsfyllda stigarna! :) bloggar mer i morgon! :)

hej då<3


Av Moa Mattsson - 9 augusti 2012 18:15

men så blev det ej!   haha, gillar seriöst inte det med rubriker XD

idag red jag, båda två hästisarna! :)

red en ganska så lång skrittur med Wilma! min lilla gumma<3 hon var heeeeeelt underbar!:D:D

Ester hoppade jag med, :) hoppade 80 centiometer!!!! asso, tänk er: en nordis, går i stooor hage med rätt så mkt gräs i, igångsatt sen typ 2 månader sedan, och hoppar 80 centimeter med LÄTTHET!! guuuuud vad man blir överaskad/glad då!

:)

i morgon står dressyr o dressyr på schemat!:) rider asso både wilma o ester i dressyr i morgon!:)

ska försöka få en fotograf oxå nå dag! ;) brorsan blir bra, vad har man inte en bror till? :P

aja, bloggar nog mer seeeeen!

pusssss!   bjuder på en bild på mina bebisar!<3

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards