hestmupp

Alla inlägg under maj 2012

Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 19:24

var o kollade till wilma för några timmar sen, de hade fått bytt hage o dom mådde prima, :) i morgon åker jag dit och kör ett ordentligt dressyrpass! :D

känns som jag behöver träna , asso riktigt köra igenom i 45 minuter!:) det var även någon som frågade hur jag lägger upp ett ridpass, här är svaret:


ibland värmer jag upp ute på landön, rider i lite backar, småtravar, skrittar fram osv, sen beger jag mig dit jag ska rida (om jag ska va på lägdan tex.)

, börjar trava lite smått, böjer o ställer henne, lägger många volter o kör många skänkelvikningar o serpentiner!

sen travar jag på raktspår, efter ett tag , när hon e ordentligt uppvärmd, så galopperar jag, båda varven, böjer o ställer där me..

ja, de va lite kort om hur jag lägger upp ridpassen! :D

puss o kraaam!//Moa.

vill även länka min underbara victorias blogg: www.belllaaaa.bloggplatsen.se :)

Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 17:49

Wilma e ljuset i mitt liv, hon e helt enkelt bäst! utan wilma, vet jag inte alls hur jag skulle klara mig! här kommer en nyklickad på min älskade ängel! <3

      


Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 11:13

..   Sitter o myser i min conversetröja som jag fick av världens bästa bror, Ted<33

Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 10:34

japp.. det finns många känslor inom mig nu.. framtiden, skolan, kompisar, med mera!

vi tar som exempel det som hände igår på skolan..

Peter (min lärare..) tog in mig i personalrummet och skällde ut mig inför 3 andra lärare.. jag visste ej varför ?

jag fick förklarat för mig att jag ljuger o inte gjort läxan ?

vikken läxa ???

jo, tydligen hemskunskapsläxan .. men hallå, ? den lämnade jag in för 2 fucking månader sen ?

då kom han på något annat att skälla på..

då sa jag: -men wtf, ring mamma då, om du ej tro på mig ?

aa, han ringde mamma, o mamma sa som de va, alltså , hon var på min sida!

nån timme senare fick jag världens jävla allergiattack, o fick feber o ont i huvudet, jag sa det till Peter , han sa att jag ljög... -.-' där stod jag o hostade , näsan rann, huvudet dunkade o ögonen var blodröda .. men jag ljög tydligen, då bad jag han ringa mamma igen, guuuuud, mamma sa att jag skulle åka hem, men peter trodde mig inte..

jag stack hem..

sen ringde mamma han o sa att jag hade 38 graders feber o hade fått en allergiattack, DÅ sa han:

- men hälsa henne att krya på sig!


men föö helveteeee!!!!!!!!!!   man MÅSTE ta reda på saker innan man säger något!

nu känns det lite bättre , när jag skrivit av mig.. hejdå..

Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 09:48

..typ..

har egentligen inte så mkt att blogga om, men iaf:

jag hade tänkt börja med "failbilder" alltså, ni skickar någon "failbild" på du o din häst, eller bara din häst, o de kommer upp här, jag länkar även eran blogg!:D

skicka era "failbilder" till: Moa.aslog@telia.com


Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 08:11

.. men här kommer överraskningeeeen!;D   :

from. 2 Juli 2012 så har jag ett bloggkontrakt! dvs. att jag inte komme blogga på bloggplatsen då! utan då kommer jag heta:

www . hestmupp.se ! :D :D YAHOOOOOO! :D :D jag komme också börja blogga för horsespot! snacka amazing! :D :D <3 <3

är SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR   glad över det!:DD

puss mina underbaringar som gjort så jag fått denna chansen, dvs: NI! <3

Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 07:40

yäpp, SNÄLLA , GÖR MIG FRISK!!!!!!!!

trött o sliten chey.. egentligen: sjuk o förjävlig tjej!

kommer ett deephit inlägg ikv..

SNART SLÄPPT "ÖVERRASKNINGEN"!


Av Moa Mattsson - 31 maj 2012 07:35

kommer bli en stor, fet skitdag... jag e sjuk.. ja , behöver man säga mera `? SERIÖÖÖÖÖÖÖÖÖSSSSTTTT, JAG VILL TILL WILMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

lugn nu, Moa! men serriööst, ja saknar min ängel!<33

snart kommer "överraskningen"

08.20 , släpper jag det!

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards