hestmupp

Alla inlägg under april 2012

Av Moa Mattsson - 27 april 2012 20:54

ehm.. heej?

nu sitter jag på mitt rum,. lyssnar på music, slår en nalle med en gummihammare, längtar wilma, och taggar lördag (i morgon ) !!!

deeni;)

nu har jag döööööööbooring!

haha;) märks kanske,?

nämäään, ska man ta å göra en navelpiercing? snyggt, men faaan va ont de måste göra!! asso, vill så jävla gärna ta hål NÅNSTANS!! vart? här e nåra alternativ:

1. naveln

2. läppen

3. ögonbryn/et

4. längst upp på örat

5. tungan.


har hål i ett öra, de andra växte igen, fml..

haha;)<33

men känns sååå sugen på naveln! men shiiieet va ont de ska göra! ;o <33

aja, finns andra saker att bekymmra sej om, nu ska jag läsa bloggar! hejrråå!


Av Moa Mattsson - 27 april 2012 17:52

jääppsan! Freeedaaag! '

storhöjden o hämta grjjer tills i morgon, jaao!

i morgon ska jag åka till victoria! tagga!! vi ska sova i stallet!;D <3

aja till fredag nurååh:

skolan, usch, sen efter skolan åkte jag till stallet! mockade, fixade kraftfoder o hö, samt vatten! gick och hämta wilma i hagen! en väldigt lerig hage... och wilma ..

ryktade igenom henne NOGA sen red jag! sadel o träns.!  först till abborviken (bakom affären granngår'n) red där i typ 10 minuter, red tillbaks och red runt HEEELA näset! tränade galoppfattningar o ökningar i traven! gick jättebra! :D sen red jag ut på landön o busade lite (hihi..)  när vi busat färdigt red jag i typ 25 minuter på lägdan o tränade lite dressyr! :D allt sammanlagt så red jag i typ 65 minuter idag! :D <3 <3 wilma är världens finaste häst! eftersom jag åker bort i morgon ska hon få vila, mamma tar henne! sen på söndag kommer jag hem, då ska jag rida min älsklings wilma! :'D <3 <3 nu ska jag ut å kuta! pööws/moaa

Av Moa Mattsson - 25 april 2012 20:31

helloow!<33 Onsdag e.m nu, jaoo!

dagen har vare schysst, ganska iaf;D

skolan först ju, slutade tidit! 2! efter skolan drog jag ner till stallet! red dock inte idag, promenaerade bara med wilma!:)

det var + 15 grader ute!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wilma o jag njöt i fulla drag! :'D <3

nu jävlar mina läsare taggar vi sommareeeeeeeen!!

detta ska jag göra i sommar : (+ lite till som inte ryms .. typ..)

1. RIDLÄGER! schysst som faaaan!! :D :D tagga tagga taggaaa!

2. DUNDER!!

3. LÅNGRITT MED VICTORIA!! eventuellt, men de ser ut så! :D

4. Yraaan!

5. ENKÖPING SÅKLAART!

6. NÅ PARTY I VICTORIAS HÖLADA TYP! :D :D :D

7. EV. BOLLNÄÄÄÄS!

8. aa, o myckeeeeeeeeeeeet mera!! <3 <3

TAGGAD TILL TÄNDERNA!!!!!!!!!!!!!!!!

nu ska jag sluta köpa godis m.m , må ju ha nå pengar till alla mina äventyr i sommar juue! :D

nu LOVAR jag det här, inför er!:


1. inte köpa något godis. läs : KÖPA

2. börja ta tag liiite i skolan, erkänner att ja e lat i vissa ämnen.. hehe..

3. börja gilla hemkunskap!

4. blogga mer.

5. dricka VATTEN när jag är törsti.. hehe,..

6. ja, typ de!


nu, har jag LOVAT er detta! och ni, läs KÖPA godis!;) jag käkar om pappa köper, pappa betalaar!

nämen nu så ska vi se här, jag ska hopp in i duscha! chaadå!



Av Moa Mattsson - 24 april 2012 19:39

jääpp, helt vanlig tisdag! hade skolan såklart.. blää..

men efter skolan vare skojjigt!! ;D victoria den bästa följde med till stallet, vi red o flummade lite!;)<33 mockade o alla vanliga stallsysslor gjorde vi ju såklaart oxå! ;D<33

nyss vare ute med hunden, och joggat! biffigt!!

nu blire fääjsbååk å sen duschen! kram/moa  

Av Moa Mattsson - 23 april 2012 20:12

Helloow;D

inte bloggat på ganska länge nu, :/<33 helt enkeeelt inte haft tid! min vecka kmr nu se ut såhärr:

månda: barbacka + hackamore 30 min SKRITT.

tisda: sadel + hackamore, trav + galoppövningar (troligtvis) viciticitoria kmr!

onsda: vila'

torsda: vila'

freda: sadel, träns, trav + galopp

lörda: samma som fr.

sönda: skritta barbacka!

så, slappt schema för wilma denna vecka, men hon förtjänar't!

nu ska jag dra min röv från sängen o gå för å duscha.. byye!<3

Av Moa Mattsson - 21 april 2012 18:11

haha, vafaan har man rubriker för? x) <33

idag red jag inte, det TOKSNÖAR!!! INTE OK ASSO, INTE OK!!

aja, tog iaf o mockade, tog ur ALLT blött o smutsigt, vände på spånet i hela boxen, lät det ligga utmed väggarna i typ 10 minuter medans jag vägde upp all mat! sen la jag tbx allt spån igen! :) sen efter det tog jag in wilma o borstade! stog i 40 minuter och drog bort allt hår! x) fast det tar ju fasiken alldrIIG slut på hår? nu ska jag gå å kääkaa, synees! pöözz!

Av Moa Mattsson - 21 april 2012 06:33

yäpp yäpp, vaknade halv 6, nu typ halvsover jag o ska ta på mig kläderna, för nu ska jag o mammaa snart dra till stallet och ha utsläppet! :) tummen upp på det!

igår var karola här en sväng o hälsa på, nu ere nog kanske ordnat med sällskap till wilma i sommar! :D <3

fast undrar hur det kmr gå,? wilma e 23 år, hästen vi ska ev. låna är typ 24 eller någe, TVÅ gammtanter,?!

aja, får lov å gå bra! ,en de e länge kvar tills dess, FÖR DET TOKSNÖAR! H.E.L.V.E.T.E
!!!!!!!!1

om jag bara kunde skulle jag gå ut o dänga ner den där jävla snön, men nu går inte de! får lov o bli tö idag, annars går jag ut med hårtorken o tar bort snön!!!

pusspåeeer!(

/Moa/


Av Moa Mattsson - 20 april 2012 19:19

exactly! detta inlägg gäller det där med, kompisar, o sånnt ni vet..!.?

här kmr dä:


VÄNSKAP.! det är det starkaste ordet i världen! med vänskap klarar man ALLT! jag har enormt mkt bra vänner, eller, jag har många vänner, men några som ALLTID , FOREVER! kmr finnas i mitt hjärta! några av mina absolut bästaste vänner är: Victoria, Jessica, Arleena..  det är mina absolut bästa vänner!.. <3 <3 MINA BRUDAR! <3

älskar mina vänner! Victoria, jessica, arre, ni är bäst! <3 <3  med vänskap kan man ALLT!! har jag bara mina vänner vid min sida, så klarar vi allt! Victoria och jag, vi är starkast tillsammans! älskar dig tjejen! <333

har jag bara mina vänner vid min sida, då går ALLT! <3

tänk de stakaars barnen, ni vet dom, dom som går ensama på skolgården utan någon vid sin sida, men som tur är har jag Victoria o Jessica, mina bästa tjejer där på skolan!

asso, de här inlägget är mest avsett för att skriva hur mkt jag ÄLSKAR mina vänner!

victoria, älskar dig..

Presentation


Hej! följ gärna min blogg. den handlar om mig och mina underbara hästar Wilma och Ester!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards